torsdag 29 oktober 2009

DONATION & IDEER2 - MÖGEL, METALLER ELLER VAD GÖR OSS OCH HUNDEN SJUKA?

DONATIONER
Jag söker nu i Sverige och utomlands donatorer, alt. tips om fonder för att kunna ta min sjuka hund till veterinär. Jag har åtskilliga gånger (med hjälp av släkten) tagit honom till vet. men de har endast behandlat hans öron, och inte hela kroppen som jag har misstänkt länge är affekterad. Jag skall nu försöka välja en annan veterinär denna gång. Planerar sedan då hunden frisknat till att omplacera honom på landet hos lämplig familj. Han är endast 5 år gammal och förtjänar att få leva HOS EN FAMILJ SOM HAR RÅD ATT SKÖTA HONOM. Hans allmänna tillstånd är helt ok, d v s han är inte så sjuk att han ligger men det syns att han bär på någon infektion av något slag. Han har också utvecklat viss mat-allergi som inte fanns förut. Jag behöver alltså akut hjälp med besökskostnad, självriskskostnad (2100kr) samt mediciner.

Nu är det så att även vi blir sjuka, jag och mina barn av det här, som jag tror är svampöverväxt kontra bakterier som skapar allergier, kommande ifrån dålig boendemiljö. Jag har vänt mig till försäkringsbolag för rådfrågan och även andra men har inte kunnat få den hjälp som behövs ännu. Man måste först gå till veterinären och få en diagnos innan de kan se över om försäkringen gäller och jag klarar inte dessa kostnader. Jag går själv på sjukersättning , som innebär att jag ligger ett par hundralappar över riksnorm för socialbidrag och kan således inte betala.

SJUKDOMAR
Barnen och jag lider av följande symptom:
1.Blödande näsor
2.Kliande hårbotten med små vita prickar i hela håret
3.Allergier mot viss mat som aldrig visat sig tidigare
4.Blod ifrån öronen med infektion som följd
5.Sväller av och på i magen i perioder (svamp???)
6.Täppta och rinnande näsor
7.Luftrörsproblem
8. Eksem i hårbotten








MÖGELMISSTANKAR
Vi har dessa små vira prickar i bostaden lite här och var och jag städar som en galning för att få bort allt. Vid duschning får man ett "lager" av något vitt pulver på kroppen och det har också visat sig att vi har mögel i avloppsbrunnen.





Dock fann inte anticimex något mögel i luften idag när de var på besök....det måste vara 70% luftfuktighet enligt dem för att mögel skall växa. De såg dock att mögel fanns i avloppet samt att byggdamm fanns i våra kökslådors fästen, som sedan enligt dem skulle följa med luften runt i bostaden.

DOFTSPRAYER OCH RÖKELSER
Jag förklarade för dem att jag haft en märklig doft i köket, luktar sött och starkt, som försvann efter jag sprutat med doftspray i skåpen...jag har också skickat in bilder efter 1 vecka när vi flyttade in här, på mögel i ledningarna för handfatet. Så visst tycker jag det är märkligt att man direkt kunde säga att vi inget mögel har i luften.
Man tog prover ifrån denna vita ansamling av något som finns under badkaret. Det ser ut som cement, fast vitt, eller kalk, och rinner ifrån kranarna.

TVÄTTLAPPAR
Under hela denna period sedan Juni 2009 har jag duschat cirka 3 gånger, emellan detta med min dåliga ekonomi, får jag köpa våtservetter och tvätta mig med. Det blir jättedyrt eftersom det ju går många varje gång. Jag har också druckit mineralvatten eftersom jag mår illa av att dricka kranvattnet och får ont i magen efteråt.

ANNAT ALTERNATIV
Möjligheten finns ju att det är för mycket metaller i vattnet, detta skulle isåfall skapa dessa vita små prickar i håret och på kroppen när metallen lämnar kroppen via hyn.

SKYLLA PÅ HUNDEN
Jag tycker inte man underliggande skall skylla på vår hund, eftersom man inte föds med svamp eller metallförgiftning. Någonstans i våra boenden har något hänt/händer som skapar oss dessa problem. Så sjuk som jag varit och är vissa dagar så anser jag att man iallafall kunde få lite respons när man söker om hjälp hos socialtjänsten. De struntar totalt i att det lever två barn här på 12 resp. 15 år och hänvisar till Miljö och Hälsa på kommuen! Detta gör mig förbannad, helt enkelt.

TACKSAM FÖR ALLA BIDRAG, STORA SOM SMÅ
Jag är jättetacksam för alla små summor som folk kan bidra med till min hund, jag kommer också skänka bort mina låtar i form av min gamla Mp3 CD eller några av mina nya låtar till alla som donerar. Donationer kan göras på min hemsida http://sivanto.se, än så länge, skall försöka lägga direktlänkar här med.

Om donationen i nästa inlägg..
/Sivan

Inga kommentarer:

SAMLA POÄNG OCH KVITTERA UT PRESENTER