tisdag 8 december 2009

DAGENS KLOTTER 27 -Veterinär besök

Hej alla vänner & fans
Igår fick jag äntligen åka med min vovve till veterinären. Det vart blandade känslor eftersom jag på förhand visste att han hade någon form av bakterier, virus eller svamp. Han var jätte snäll förutom att han morrade lite när hon skulle kika i öronen. Jag fick sätta på honom en munkorg av tyg och det är han ju ganska van eftersom jag har ett nos koppel annars.

Man tog tejp prover och fann bakterien pseudomonas, behandlade i förebyggande syfte med skabbmedel i väntan på prov svar, samt gav örondroppar och specialshampoo för hudproblemen. Shampoot skall verka i 3 veckor och sedan tar man beslut om han skall få penicillin eller inte.

Jag frågade hur hon kunde avfärda penicillin då han dels har sår på kroppen och tassarna hade synbart blod? Hon vart då irriterad och stressad och nämnde då resistensen mot att använda för mycket penicillin, men det hör till saken att han aldrig har fått antibiotika under sina 5 år annat än lokalt i öronen...vi har inte ätit det heller på mycket länge

Men vi får se om detta hjälper....

VIKT
Vidare har han tappat för mycket vikt p g a av sina mat allergier som han troligast fått för att han haft dessa bakterier så länge. Dock har han vägt mindre än idag så allt arbete jag haft med att komponera ihop husmanskost innehållande fetter, kolhydrater och proteiner har inte varit helt fel då iallafall. Jag har ju inte haft något val å andra sidan.

FAMILJEN
Nu fick ju jag svar på mina frågor varför jag och mina barn varit/är så sjuka i perioder. Vi har samma sjuk perioder som hunden och får då blåsor på huden, spottar upp en massa små brungula partiklar, samma eksem i hårbotten som hunden har i pälsen, upprepade urinvägsinfektioner, klåda på kroppen, frossbrytningar, blödande näsor och öron.

Jag bara undrar, hur länge ska vi behöva plågas? Nu får vi 3 veckor till som vi måste leva i den här bakterie miljön. Kan bara berätta att blommorna har snart dött i köket...och vatten har dom fått...














Vi får väl se hur länge det dröjer innan jag åker in på akutmottagningen nästa gång....men allt är väl i sin ordning antar jag...!

/Sivan

Inga kommentarer:

SAMLA POÄNG OCH KVITTERA UT PRESENTER