onsdag 30 december 2009

DAGENS KLOTTER 40 -Vi närmar oss 2010.....

Hejsan svejsan alla vänner och fans!!
NU närmar vi oss nyår, ett helt undebart nytt år och vi lämnar kalla och trista 2009 bakom oss.



Nästa år blir det fart, saker blir annorlunda, livet ter sig kanske inte som det har gjort. Jag tycker det är trist att se att det finns folk som njuter av att skada andra, för gammalt groll och gamla uttryck man gjort. Men det visar nog endast på hur svag dessa personer ändå är innerst inne. Stora för övrigt med stora käftar, men små på jorden :-) Tja...vad får man? Dito, helt enkelt. Gröda föder gröda medan torka skapar torka..

Livet kan te sig så att man under vissa perioder beter sig annorlunda, beter sig fel, beter sig som man annars inte skulle, men tack och lov finns self repair, den evinnerligt sköna metoden Dock finns det vissa som jag säger njuter av att skada andra människor, dom kallas narcissister. De besitter ingen empati med andra människor alls och kan inte känna med en annan persons smärta och bete sig därefter. Oftast är de fula och äckliga, främst på insidan, men beter sig som om de ägde klotet.

ALLERGI TESTER
Jag t ex, tål inte metaller och för mycket jäst, är allergisk emot detta och vips med dunder och brak ser man att en del man tidigare umgåtts med kommer hem hit med choklad, kanelbullar m m. Vad tänker man då på? Har man glömt? Hmm...nja....känns märkligt men..
Man kan undra varför man skall töja på det yttersta hela tiden... och prova en massa saker, tänker man inte på konsekvenserna och att folk mår dåligt?? Tänker man på att folk har barn? Och rökning....

Ja, joo...jag VET att jag borde sluta röka helt eftersom detta innehåller metaller men med vanliga cigaretter mår jag inte dåligt, känner inte ens av rökhosta. Jag röker väldigt lite och tycker mig få ha den rätten tills jag själv vill sluta igen. Och datorn då? Ja, suck.... Jag är ju 44 år och tror inte jag behöver någon som "styr" mina levnadsvanor men detta verkar oerhört tröööööööögt för vissa att förstå. Jag har MITT EGET LIV och behöver ingen som pushar mig till att jogga, sluta röka, äta sunt m m. OK NU???????

I slutet på 90-talet gick jag ner 43kg själv, jag VET hur man gör, ingen behöver lägga sin näsa i blöt. Jag kämpar fortfarande för att få vara vuxen. Hur kan man vara vuxen när man blir behandlad som ett barn. Herregud!!!!!!!!! SLUTA! Det är skamligt...

GOTT NYTT ÅR 2010 FOLKS....
/Sivan

Inga kommentarer:

SAMLA POÄNG OCH KVITTERA UT PRESENTER