onsdag 9 december 2009

DAGENS KLOTTER 28 -Veterinär besök uppföljning 1

UPPFÖLJNING 1 -DAGENS KLOTTER 27 -Veterinär besök
-----------------------------------------------------------------
Vid veterinär besök skrevs det också ut ett special foder, som faktiskt luktar likadant som det foder han fick därifrån (och inte tålde) redan 2004. Men det här heter Specific och finns på:
http://www.specific-diets.com/Default.aspx?ID=1672





Jag har alltså meddelat att hunden INTE tål för mycket proteiner, särskilt ifrån kött men även fisk. Den fisk (husmanskost) jag givit honom är av begränsad art (Ej lax och insjö fisk). Han åt två "nävar" uppdelat på två gånger och genast fick jag effekt genom lös mage. Men..fodret kostar ju bara 535 kronor och bars vänligen hem av en kommun anställd mitt i vintern eftersom jag inte kan bära tungt för ryggen längre promenader.

Provpåsar kanske vore en idé innan man skickar hem folk med saker deras djur kanske inte tål????







ANLEDNING TILL ALLERGIER
Man har ju ifrån karolinska sjukhuset i Stockholm studerat denna bakterie pseudomonas. Den förändrar ju också uppenbarligen protein syntesen hos människa och djur, vilket medför att man inte tål att äta som vanligt.

Här är bl a vad en läkare studerat:
"- Problemet är att bakterien är resistent mot många vanliga antibiotikapreparat och stannar alltså kvar i kroppen. Om patientens immunförsvar är nedsatt kan det hända att bakterien bryter igenom försvaret och kommer ut i blodbanan med risk för att patienten dör, säger Bengt Wretlind."
Källa: http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=2311&a=4919&l=sv

Detta lever jag och mina barn i och har gjort en längre tid. Frågan är ju vart han fått det här ifrån...vi har aldrig haft något sånt här i familjen och före 2007 var alla helt friska, innan vi flyttade in i vår gamla bostad inne i Östersund. Hunden var också mycket värre under det 1½ år vi fick leva hos min mamma p g a att vi ej fick någon bostad. Vi levde då på 64 kvm med hunden, två katter, två vuxna och två barn. Men...jag och mellersta flickan nu 12 år gammal klarade oss säkert bra periodvis, för att vi fick lov att byta boenden runt på en massa olika hotell. Men det är väl ganska normalt i Sverige idag antar jag...



VETERINÄREN
Veterinären var en person jag känner igen ifrån 2004 på djursjukhuset Östersund men hon påstår sig ha arbetat där under 2000-2001. Hon har inget sagt om att hunden SKALL eller BÖR avlivas. Endast att hon "kunde avliva hunden" men inte skriva ut penicillin förrän efter dessa 3 veckor gått... Jag upplyser bara om vad som blivit sagt. Sen har jag faktiskt absolut inga kommentarer offentligt

Vi får väl hoppas på att vi överlever det här.

Cheers folk ...
/Sivan


Inga kommentarer:

SAMLA POÄNG OCH KVITTERA UT PRESENTER