söndag 20 december 2009

DAGENS KLOTTER 36 - Sjuk, sjukare, sjukast

Jag tycker det är så tragiskt att behöva ta upp det här om och om igen. Jag har varit på nätet sedan mitten av 90-talet, kanske gjort mina missar i början i olika kontaktforum m m, men undrar i dagsläget vad det finns som indikerar att jag skulle lida av några mentala problem?

2005, gick jag ut min sista universitets utbildning med höga betyg, har sedan startat med att skapa musik, som gör mig glad, som jag tycker om, och skaffat mig en skara människor omkring mig som jag trivs med. Ingen av dessa, likväl som de jag träffat utomlands ser några fel på mig som person. Tvärtom har jag fått stående ovationer att jag är en så god vän, vilket jag också är emot de som behandlar mig väl. Jag har fått bra betyg på min sång och musik bortsett ifrån vissa tekniska misstag p g a utrustning.

Det är det här som gör att jag blir aningen konfunderad över hur många svenska bekantskaper beter sig egentligen? Det verkar mera som en slags prestige att "få dit mig", än att verkligen umgås med mig och vara en vän.
Mycket av det vi snackar om här hemma, som rena skämt eller tänkbara saker som kan hända, kommer ut på facebook eller andra ställen på nätet. Hur kan detta vara möjligt????! Jag kan dra upp hundratals saker som någon plötsligt råkar ut för, och vi har gjort detsamma dagen eller dagarna innan....

Från början såg jag inget mönster i det här men efterhand har jag förstått att man använder detta för att helt enkelt psyka mig. Min hyresvärd tog t ex upp att jag hade "suttit i min bostad och pratat om alkohol", som ett argument på ett klagomål som kommit in anonymt. Först reagerade jag inte men i efterhand så undrar jag banne mig om inte bostaden är avlyssnad, eller om vi har något i kroppen som gör att man kan avlyssna oss? Det är så enkelt idag att stoppa små sändare av olika slag i folks mat, chokladbitar eller annat....tekniken är himlastor...HÄPP!

Eftersom jag inte lider av någon förföljelsemani så tar jag det ganska lugnt iallafall. Jag har dock varit, och är ganska bra analytiker med inslag av medial förmåga så med tanke på frekvensen de speglar våra liv på facebook så...det är INTE normalt. Men puuust...jag orkar oftast inte argumentera längre utan lämnar detta därhän.

Beträffande mina matvanor så har jag inga bulimi skador, eller annat. Jag behöver inte spy efter maten utan äter som vanligt även om jag har en massa gallstenar enligt läkare. Jag röker inte heller mycket...såå....det kan inte bildas så mycket "stoppande massor" i kroppen som sedan klibbar ihop systemet! HÄPP!

GAMLA BEKANTA HAR GJORT MIG GLAD
Ja kära gamla bekanta, det är så många av er jag skulle vilja fortsätta umgås med även utanför nätet, men som jag ser på saken är det omöjligt så länge Ni har era åsikter om mig som ni verkar ha. Jag drar mig då undan för det skulle aldrig fungera. Ser man bara sjukdom så bildas sjukdom. Vad som varit har varit, och beror på privata omständigheter i mitt liv och jag har aldrig haft några psykiska problem. Humör, ja...men inte mera.

MUSIKEN
Min musik, där har man ifrån vissa svenskar svarat med att det här gör jag för att göra mig känd och dessutom ratar jag enkla människor. Alltså, jag blir rent ut sagt förbannad när jag hör sånt! Jag behandlar inte folk utefter vilken status de har. Däremot svider det nog att umgås med en mindre analytiker som kan säga dem sanningen och stå för den. Då måste man sedan finna en öm punkt att klämma på...


Jag tror att den/dem som sitter och snackar om alla möjliga saker om mig och min familj, som oftast är vad vi snackat om som ett skämt, eller som en tänkbar handling i en situation, borde söka grav psykvård. Hur mycket tjänar dom på det här? Hur sjuk är dom? Tänker dom på att mina "bortskämda" barn skadas av det här?

Ni som sysslar med detta,..Jag har jobbat på psyk avdelning själv.... Ring psyk akutmottagningen, för ni är verkligen inte friska.. Låt mig fortsätta med min hobby, jag har varit låst hela mitt vuxna liv med 3 små barn, varav ett har ett funktionshinder så min tid kommer nu. Låt mig få ha den ifred, och framför allt, låt mig ha mitt privatliv ifred. Skicka inga fler homosexuella vänner till mig, dom kan jag skaffa själv.

/Sivan

Inga kommentarer:

SAMLA POÄNG OCH KVITTERA UT PRESENTER