lördag 28 november 2009

DAGENS KLOTTER 21 - Mysig kväll med julpynt



 Ikväll som var har jag och min dotter julpyntat lite, satt upp en julstjärna och en ljusstake. Det känns mysigt att komma nära jul även om jag inte upplever jularna som förr, d v s jag gillar dom inte lika mycket. I år har vi bestämt att vi inte ska ha julskinka, vi är less på det, dessutom en massa onödigt nitrit. Vi får hitta på nåt annat vad det lider.







Försökte också att mixa några låtar nu på morgonen men det funkade inte, så jag tröttnade :-((
Ibland är det såna dagar att inget funkar helt enkelt. Då får man vänta...
Men jag skulle behöva en kraftfullare dator och andra program för att kunna mixa som jag vill...












Sitter och funderar lite på familjen, det skulle faktiskt vara trevligt att ha någon att dela tillvaron med, iallafall som särbo :-) Jag har ju valt att leva ensam nu i många år men längtar ibland efter nån att snacka med och dela intressen med, ha kul och framför allt skratta med.





Jag hoppas 2010 ska bli ett bättre år för flickorna och mig, de behöver ju mig så mycket. Särskilt eftersom vi nu mest troligt kommer göra oss av med hunden, något jag gruvar mig oerhört för...han är min pärla. Ikväll har han stulit alla möjliga julsaker. Han vill alltid vara med. Det blir det som blir det svåra, att komma hem utan klapprande steg emot en, att komma hem utan att mötas av denna glädje och förväntan som finns i hans ögon (när han väntar på nåt gott av matte som varit ute och handlat). han är så bunden till mig - min vän. Usch, jag blir deppad av att tänka på det här, nej...nu får det vara nog skrivet om det här , för nu iallafall.

Kram på er alla..
/Sivan

Inga kommentarer:

SAMLA POÄNG OCH KVITTERA UT PRESENTER