söndag 15 november 2009

DAGENS KLOTTER 7 - Idol, en halvsur morgon och ny ballad på gång

Hejsan alla helg firare, fans och vänner
Igår kikade jag på Idol igen, och nu börjar det bli tufft. Man vill inte att någon ska ut. Eddie som är så gullig oh duktig, suck. Man märkte verkligen skillnad att inte Mr Bagge var där, men frk Bagge är lika kompetent som hon brukar, och Andreas lika söt som vanligt, så med dem var det ingen större skillnad.

I dag har jag sovit ganska länge, fram till 11-tiden. Kände mig som en ihopskrynklad påse nötter första halvtimman men efter lite fika, lite städning och ett besök på OK/Q8 vart jag lite piggare och gladare. Jag är oftast grining när jag är för uttröttad. Men det kanske finns fler som är...:-P


Min dotter har varit och handlat upp sin veckopeng, lite chips, dricka och fruktkarameller vart det. Nyttigt nyttigt :-)

Själv skickade jag efter kokosbollar, mmm....härligt härligt men farligt farligt...det finns inget som är mera oslagbart när man är sugen på choklad. (Det skall vara kexchoklad då) Jag äter inte så mycket choklad numera eftersom det innehåller mycket metaller, som jag är överkänslig emot. Det är konstigt att det samtidigt kan vara nyttigt med choklad (många antioxidanter)

NY BALLAD PÅ GÅNG

Jag har också börjat med en ny ballad, en helt egenskriven denna gång, så det blir ingen kollaboration med någon annan. Igår laddade jag upp promo videon för Ways Ways Of Love, som fått bra kritik. Barbara Stone är en av mina bästa vänner och hon har producerat musiken tillsammans med gruppen The Fallen. Jag har skrivit texten, svensk och engelsk.

Visst är det bra att kunna arbeta tillsammans över gränserna? Det känns ganska fantastiskt att jag kan skriva en bas låt och bara skicka den till någon annan på andra sidan jordklotet, som addar antingen röst, instrument eller text! Vi är verkligen bortskämda i dagens tekniksamhällen.



Kvällen avslutas här i bloggen, efter att ha suttit i timmar och konverterat en film till en musik kompis jag har på Myspace. Det är en dedikerings film till honom från mig där jag faktiskt dansar till hans turkiska låt. Den kommer ut här på bloggen inom kort.
Kram,Kram
/Sivan

Inga kommentarer:

SAMLA POÄNG OCH KVITTERA UT PRESENTER