tisdag 10 november 2009

DAGENS KLOTTER 3 - KLAGOMÅL I BOENDET IGEN...

Följ min blogg med bloglovin
PROBLEM I BOENDET UPPHÖR INTE!

Efter 5 månaders problem med mina grannar och att jag nu får egna klagomål hela tiden för petitesser, så har jag valt att gå ut offentligt ytterligare en gång. Det spelar alltså ingen roll vad vi gör, man har tydligen bestämt sig för att sakta men säkert förstöra hela denna familj. Hyresnämnden har dock beslutat att jag har besittningsrätt på min lägenhet och att vi skall bo kvar.

LÖJLIGT MÅNGA KLAGOMÅL
Som det verkar på omfattningen av klagomålen så skulle vi vara en gangster familj som lever på alkohol och för oliv om nätterna e t c. Jag kan också tala om att man noterar "ordagrant" vad vi säger i bostaden (papper finns från hyresvärden som kommer läggas ut vid behov), vilket måste betyda att det antingen är oerhört lyhört eller att man avlyssnar bostaden på något sätt....kanske mina tidigare antydningar om att man avlyssnar oss inte var så fel iallafall....

MÖGEL EFTER 1 VECKA
Det började redan efter 1 vecka Juni 2009, då jag upptäcker mögel i ledningen till handfatet och Ni som följt bloggen vet att jag också lagt ut bilder på mögel i badrummet som bevis. JAG LJUGER INTE!

Och jag blir oerhört upprörd över att få klagomål för att jag måste "ommöblera" min bostad nattetid, för att vissa grannar eller andra i fastigheten inte låter mig sova i mitt sovrum, heller inte ibland i vardagsrummet. Min 12 åring kan vittna på alla störningar som vi blivit utsatta för från start.

MÖGELHISTORIEN
Vidare försöker man troligast "skylla över" detta på att hunden är den som gjort detta. Föds ett djur med mögel? Jag får nu "betala" för att jag gått ut offentligt, men jag är inte rädd att berätta sanningen. Det är jag uppfostrad till. Lögnaktiga människor skall besvaras med det rätta, sanningen.

HYRESVÄRDEN VILL INTE LYSSNA PÅ OSS
Min hyresvärd verkar inte lyssna, utan det ser ut som om man försöker att få kommunen att hyra bostaden, utan anledning. Vänta så skall ni får se att jag får rätt även här....från början ringde jag hyresgästföreningen som inte ansåg att jag skulle oroa mig så mycket för att de planerar ta mina barn efter att de plånat ut allt jag har, d v s jobb och bostad...de sade då att kommunen kunde hyra bostaden, vilket måste betyda att man planerat detta. (I mina ögon)

Ifrån hyresvärden lyssnar man helt enkelt inte på mina klagomål som jag anför på dessa överkänsliga hyresgäster ovanför mig. Detta kallar jag diskriminering av person. Jag har också en annan hyresgäst som hört en massa liv ifrån övervåningen samt att ytterligare en annan hyresgäst fått klagomål ifrån henne ovanför mig. Vem är det då fel på? Jag störs inte av några andra hyresgäster än denna märkliga familj ovanför mig....Behöver värden mera bevis? Jag tror att en liten hund ligger begraven här.

MINA BARN I FOKUS OCH JAG I DERAS HÄNDER?
Kan det vara så att kommunen vill planera att ta mina barn iallafall, fast de sagt motsatsen? Jag vet inte. Men, jag vet så pass mycket att en värd inte agerar så här normalt sett. Sedan när jag kom in till en inskrivning för en kommande operation så frågade läkaren väldigt ingående om jag hade någon barnpassning! Mina flickor är 12 och 15 år och klarar att sova ensam en natt, annars finns det andra alternativ. Själv var jag ensam i 1 vecka upp till 14 dagar vid 15 års ålder då mamma åkte på semester. Men på min tid fick man ju lära sig att klara sig själv. Idag är man ju en dålig mamma om man lär barnen att man skall hjälpas åt hemma m m. Nåväl, tillbaka till boendefrågan.

FÖRSÖKT HA EN DIALOG
Jag har försökt ha en dialog med dessa ovanför mig som kommer ner redan 19:00 på kvällar ock klagar på radion. Det går inte, utan hon går med mothugg och de har nu valt att strida via hyresvärden. Normalt sett har jag alltid en dialog om jag anser en hyresägst störande, men i detta fallet har det inte fungerat. Jag kan heller inte springa runt mitt i natten och ringa på dörrar till oskyldiga människor, och ev, väcka dem som klarat av att sova trots dessa störningar.

ENKELT ATT SKYLLA PÅ EN EN ENSAM MAMMA MED BARN
Det är enkelt att skylla över alla problem och allt på en mamma som lever ensam med två barn. Inte många vittnen finns i huset, ännu.. Nu har jag haft så många problem tidigare för att jag säger rent ut som jag tycker (detta har retat många för att de inte har den förmågan själva, utan är falska när det kommer till kritan) och inte undanhåller saker. Det får faktiskt finnas gränser på hur mycket man får låta en familj lida. Jag är ingen tonåring som skall lära mig leva utan jag vet hur man ska leva. Jag har bara inte orken att tjafsa med folk längre p g a sjukdom/värk, utan drar mig oftast hellre undan.

1. JAG HAR ALDRIG FESTER
2. JAG DRICKER NÄSTAN ALDRIG
3. JAG HAR NÄSTAN ALDRIG FOLK I BOSTADEN
4. JAG SPELAR SÄLLAN MUSIK HÖGT


Är det då verkligen så att jag kan störa så mycket som min granne påstår, samt att flera andra stör henne så mycket men att hon är felfri och jag ljuger? Upp till Er läsare att avgöra. Jag har ingen annanstans att vända mig eftersom jag även försökt söka hjälp via kommunen, som klickar upptaget på mobilen eller skickar samtalet vidare till växeln när jag ringer. De ger mig inget val utan jag kommer nu publicera allt som jag anklagas för samt skriva om vad som händer med oss.

JAG TYCKER MAN SKALL VARA RÄTTVIS OCH INTE SKYLLA PÅ OSKYLDIGA. JAG ÄR GENERELLT DEN TYSTATE GRANNE MAN KAN HA, BORTSETT IFRÅN VISSA ENSTAKA GÅNGER. MEN PROVOKATION FÖR ATT NÅ SINA MÅL ÄR JU ALLTID EN BRA LÖSNING...D V S OM JAG BLIR FÖRBANNAD OCH STÖR DET MINSTA LILLA SÅ FINNS DET JU ANLEDNING ATT SKICKA KLAGOBREV O S V

Inga kommentarer:

SAMLA POÄNG OCH KVITTERA UT PRESENTER