onsdag 11 november 2009

DAGENS KLOTTER 5 - Sjukdom - straffet






En grå och tråkig dag här i Östersund, ingen snö ligger kvar utan endast ett tunt täcke av frost. Usch, längtar till våren redan och sedan sommaren. I natt roade sig grannarna med att manipulera elektriciteten igen. Gudarna skall veta vad de sysslar med och ingen reaktion alls ifrån hyresvärden. De måste verkligen hata min familj och mig ocH om detta är riktat mot oss för att vi skall göra som de vill, glöm det. Jag är inte 15 år och behöver lära mig leva. Heller ingen gangster utan en helt vanlig mamma med 2 barn. Kommunen har inte heller hört av sig, fast jag ringt så många gånger. Vi är tillbaka i samma mönster som tidigare.

HUNDEN
Hunden mår sämre idag, han har kräkts på golvet och luktar infekterat runt öra och hals regionen. Min 12 åriga dotter är f f förkyld med hosta och jag ligger på gränsen. Jag antar att vi verkligen "förtjänar" det här eftersom ingen ifrån kommunen ställer upp, inte ens ett erbjudande om att jag skall få låna pengar till att göra hunden frisk/omplaceras, fast man vet att vi blir sjuka eftersom han sprider runt detta i pälsen m m.

MÖGEL
Vi har mögel i bostaden, trots att man säger ifrån hyresvärden att så är inte fallet. Man fann mögel i vattenlåset vid besöket, det säger allt tycker jag. Men jag orkar snart inte kämpa mera, jag har svårt att andas men jag är säker inte värd att få andas ens. Man får inte kränka Sverige offentligt med sina åsikter, då straffas man så här genom att inte få hjälp fast man söker om det.

VINST?
Suck, jag får väl avvakta en vinst för att kunna hjälpa hunden till annan familj och sedan lämna landet. Jag ser ingen annan lösning på det här. Jag har gjort vad som förväntas av mig och vad jag orkar med ledning av sjukdom. Vissa dagar ligger jag hela dagarna för dessa infektioner som florerar tar på kroppen.

:-(
/Sivan

Inga kommentarer:

SAMLA POÄNG OCH KVITTERA UT PRESENTER